The Butterfly Project Healthy & Wellness Workshop at Hilton KL - Azwar Syuhada

Wednesday 4 September 2019

The Butterfly Project Healthy & Wellness Workshop at Hilton KL

Salam to all readers!

.... and Salam Merdeka yang ke-62!!

Lately I'm quite busy, now I curi masa sikit nak update blog punya pasal. 2 minggu sudah aku sempat curi masa sertai kelas Health & Wellness Workshop anjuran The Butterfly Project (Beauty Blogger Community). Tujuan utama untuk event ini adalah untuk memberi keutamaan, kebebasan, konfiden, #selfcare #selflove pada semua orang. Self-care ini sangat penting untuk kita semua bagi membantu untuk kekal positif dan happy dengan keadaan sekeliling. Stress sepanjang masa pun tak boleh juga.

Great photo credit to Eros: www.fishmeatdie.com 




Agenda utama event ini adalah "The Mind, Body & Spririt Sessions" dimana terdapat 3 sesi yang wajib peserta sertai dan nikmati kegembiraannya bersama-sama. Setiap peserta dibahagiakan kumpulan mengikut group 1, group 2 &  group 3. Tidak lupa juga terima kasih buat 3 jenama terkemuka yang sponsor untuk event ini iaitu Plant Origins, Minc. Care, & Naturally Handmade.

SESI 1

Self-Care Session by Minnie Chang Minc. Care





Sesi pertama adalah lebih kepada sesi relaxing berkait rapat dengan your spirit, mind, and self love. Minnie Chang bagi semua peserta duduk keadaan relax & selesa, kemudaan rehatkan minda, pejamkan mata, share your opinion berkenaan kepayahan dalam kehidupan kita. Setiap sorang share dia punya masalah. After luahkan, rasa relax dan lega tak terkata orang kata. Pengasas MINC Care ini adalah yang bernama Ms Minnie Chang (kalau nak tahu dia juga seorang blogger). Tujuan Minc Care ini ditubuhkan untuk spread self-care as priority in life everyone's termasuklah dalam gaya hidup, kehidupan dalam pekerjaan, serta waktu belajar. 

Sebenarnya, bagus juga kelas macam ini, bagi mereka yang dalam tertekan, tak mampu nak kawal emosi. Serious dalam kelas ini kita rasa lebih relax dan bermotivasi. Berkawan dengan ramai orang, buat diri kita lebih terbuka. Bukan kita seorang sahaja ada masalah dalam dunia ini. Setiap orang berdepan dengan masalah, tapi percaya dan yakin setiap masalah yang datang pasti ada cara penyelesaiannya. Paling penting DON'T EVER NEVER GIVE UP WITH YOURSELF! LOVE YOURSELF FIRST!

Untuk mengetahui lebih lanjut;

Boleh layari Instagram: https://www.instagram.com/minc.care/

SESI 2

Vegan Beauty Mask Workshop by Bavani Gopal Krishnan Naturally Handmade






Sesi kedua adalah sesi membuat CLAY MASK sendiri. Yes! DIY your own clay mask. SUPER DUPER best gila sesi ini. Sesi ini dijayakan oleh Naturally Handmade an Artisan of fine oils & butters! Masing-masing teruja termasuk aku sendiri. Mana taknya sesi ini je kita dapat banyak input dari segi ingredient, kelebihan setiap acuan, macam mana nakgunakan semua Ms Bavani terangkan 1 persatu. 

Kesemua produk mereka adalah meticulously handcrafted from 100% Natural Ingredient. Dijamin HALAL! No harsh chemical, and no cruelty, it vegan. Bukan itu sahaja, Naturally Handmade turut menggunakan recycle packaging bagi mengurangkan pencemaran. Menarik kan!

Di sini kita diberi macam-macam pilihan bahan-bahan untuk membuat clay mask. Setiap bahan tersebut mempunyai kelebihan tersendiri. Setiap seorang diberi pilihan untuk nak guna bahan yang mana. Dah puas belik belik haritu aku punya pilihan adalah dengan mixed kan Celendula + Mint Powder + Tangerine memandangkan kulit aku jenis sensitif dan berjerawat. 

Lagi kiteorang dapat bawa balik juga Aloe Vera Salve + Refreshing Spa Salt! Best wei manjakan diri hujung-hujung minggu ini.

Untuk info terkini;

Boleh follow Instagram: https://www.instagram.com/naturallyhm/

SESI 3

Aromatherapy Oil-Blending Workshop by Dashindra Siva Plant Origins








Sesi terakhir adalah sesi bersama Aromatherapy Workshop by Plant Origins a.k.a The Signature Market punya jenama. Signature Market ini punya brands cukup popular dengan organic snack, malahan mereka juga brand lain iaitu Plant Origins yang cenderung dengan Aromatherapy & Essential Oils. Dah lama gila aku nak ada benda alah ini tau, akhirnya dapat juga paling best dapat belajar buat sendiri. Essential Oil ini boleh buat mood korang tenang je.

Semasa sesi ini, setiap orang diberi pendedahan akan mengenai Essential Oil ini dan kiteorang juga diberi peluang membuat pilihan untuk mencuba dan mixed kan yang mana kita nak. Best gila!! Banyak-banyak pilihan aku pilih Fresh Start iaitu dengan mencampurkan 6 Lavender + 6 Lemon + 6 Peppermint. Wangi dan nyaman sahaja harumannya. Aku pilih mood ini bagi memastikan setiap hari aku akan mulakan dengan mood yang baik.

Untuk info lanjut;


Maka berakhir sudah event Healthy & Wellness Workshop ini dengan jayanya. Yehaaa!! I jumpa ramai kawan baru, seronok kawan-kawan dengan mereka ini. Setakat ini event anjuran The Butterfly Project tak pernah mengecewakan. Semua best-best, dorang super power okay!

Sebelum aku terlupa, tidak lupa juga pada The Spa & Gym, Hilton Kuala Lumpur kerana sudi sponsor tempat bengkel healthy & wellness masa hari event haritu. Memang selesalah la jawabnya. Tempatnya sangat mewah, cantik dan besar wei!! Hotel taraf 5 bintang ini, jangan buat main-main. Bukan senang dapat jejak.


Tahu tak if korang tak stay dekat hotel pun, korang boleh join Gym Membership? AKu pun baru tahu, ingatkan orang duduk hotel je yang dapat access masuk. Yes!! Orang luar pun boleh.

Berita baik buat pembaca blog I gitu, suprise for you only. Yes! YOU!!

Sekarang, anda semua berpeluang menyertai Gym Membership di Hotel Hilton KL dengan harga istimewa iaitu RM180.00 nett per month! (NP: RM204.04/nett). Harga istimewa ini khas buat pembaca blog ini, so korang just pergi ke The Spa & Gym Hotel Hilton Kuala Lumpur and used promo code "BUTTERFLY" bila nak register nanti! Senang sahaja kan?

BENEFITS;

1. 2 hours Free Parking
2. Complimentary Inbody composition analysis & daily fitness classes (Yoga, Plyometric, HIIT, Spinning & more)
3. Full swimming pool and thermal facility access
4. Separate male & female changing rooms and showers and lockers
5. Free towel services


 Gym 

 Locker

 Changing rooms

 Jacuzzi


Swimming Pool

Sekiranya korang dah register The Spa & Gym Hilton KL member korang berpeluang menikmati segalah kemudahan yang ada dekat sini. The Spa & Gym ini terletak di tingkat 8. Kemudahan yang aku maksudkan termasuklah swimming pool, gym, jacuzzi, changing rooms, dan banyak lagi. 

Nikmatnya tak boleh nak cakap wei. Haritu je aku pulun habiskan masa dekat sini sampai pukul 11.00 malam. Ko rasa? Rasa diva gila duduk main gym dekat sini. hahaha..

Apa lagi, registerlah cepat!

Thank you for reading!

1 comment:

  1. Syoknyaaaaaaaaaaa byk aktiviti. paling best bila dpt buat clay mask sendiri la

    ReplyDelete

Assalamualaikum , terima kasih kerana berkongsi pendapat dan juga luahan rasa , moga memberi manfaat buat kepada kita semua .. !!