Selamat Tahun Baru Dan Selamat Kembali Bersekolah - Azwar Syuhada

Monday 31 December 2012

Selamat Tahun Baru Dan Selamat Kembali Bersekolah




Assalamualaikum ,..

memandangkan tinggal beberapa hari sahaja nak bersekolah  , jadi aku mencuri masa untuk menaip last entry buat tahun 2012 . Sememangnya , pelbagai dugaan , pahit dan manis yang berlaku sepanjang aku bercuti selama sebulan lebih ini . Di saat penghujung Disember inilah aku terdelete blognya lagi . Nak menyesal pun tak berguna , memang takkan dapat blog lama itu balik . Dengan adanya blog baru ini , mood nak berblog itu muncul kembali walaupun tidak setinggi harapan . Malah , dengan sokongan blogger-blogger lain juga , buat aku semangat nak berblog semula dan ada juga beberapa blogger yang sanggup buat entry buat azwa iaitu ADIK ECAH , KAK SANTAI LEEZA , dan juga KAK AHSFAN .. Terima kasih buat anda semua !!

Mengenai perihal sekolah pula , semuanya aku pakai yang lama kecuali beg dan kasut . Memandangkan tinggal setahun sahaja lagi aku dekat sekolah untuk menamatkan pengajian di Form 6 . (*perghh ayat aku bajet pro bahasa melayu plak ) . Kecuali buku text form 6 untuk sem 2 sahaja belum dibeli kerana belum ada dipasaran . Mak aku kemain bajet , awal cuti sekolah dia dah borong baju sekolah untuk adik aku . Masuk awal disember baru ini , dia membeli buku rampaian baut adik aku . Sudah siap nak membayar (perbelanjaan untuk budak sekolah rendah sahaja , aku tengok macam nak masuk universiti ) . Tapi , sekolah menengah kuranglah sikit bajetnya .

Sepanjang aku bercuti selama sebulan lebih ini , saat paling aku seronok ialah bergaduh dan bersilat kuntau dengan adik aku . Owhhh , itulah terapi minda yang paling best sekali , kalau sehari tidak bergaduh ataupun bertekak rasa tidak aman hidup aku . Selain itu yang paling best aku buat tahi mata , bila terjaga lauk dah terhidang di atas meja . *perghhh syok gila . Memandangkan , bila waktu petang sahaja hujan mula  membasahi bumi , lagilah aku syok menyambung hikayat seribu satu malam . Bagiku , tidur itu satu terapi , bergaduh itu biarlah berapi-rapi . Jika hendak dibandingkan masa dengan bercakap perkara-perkara yang tidak berfaedah lebih baik tidur . Right ?? hahaha..

tengok betapa rajinnya aku cuti ni , padahal mengadap blog dan baca novel je pun ...heheeh..

Ada ke mak aku kata , bila aku mengadap lappy sahaja mengalahkan kerani besar tidak bergaji . Hal ini kerana , aku tidak menolongnya masak . Bab-bab dapurlah aku paling tidak berapa suka . Lainlah berkemas , aku sukalah juga . Sepanjang cuti ini , sempat juga aku khatam 10 buah novel . Novel bolehlah khatam dalam sehari , cuba kalau buku sejarah , nak habeskan satu bab pun tak lepas .. Jangan cakap satu bab , satu page pun belum tentu lepas punya .hahaha.. Itu pasal , budak yang amik SPM sekarang  diwajib lulus sejarah !! Selain khatam novel , sempat juga aku khatam beberapa cerita korean di MAADUU.COM . Banyak cerita-cerita korean yang menarik di maaduu . Dah nak dekat sekolah ini , lagilah sibuk aku dibuatnya . Kena mencari baju sekolah entah dimana letaknya , buku-buku sekolah adik aku kena balut . Alhamdulillah semuanya dah pun selesai . Aku orang yang excited pula nak ke sekolah , dengan dah siap gosok baju sekolah , balut buku , beli peralatan alat tulis semua . Macam esok sekolah !! Seronok itu memang seronok , takut pun ada . Takut result sem 1 dah nak keluar .!! Apalah keputusan yang aku dapat . Harap-harap okaylah.. =)

Harini juga , sempat hangout dengan kawan-kawan lama . Itupun pergi lepak di Setia City Mall , Meru Klang . Saat paling best , main boling yang asyik masuk longkang . Memang fail betol !! Apa-apa pun memang seronok hangout bersama kawan-kawan lama . Bila lama tak jumpa sibuk nak tanya , bila dah jumpa janggal pula rasanya . Tak faham betollah !!


Memandangkan tahun baru semakin hampir , apa azam tahun baru korang ?? sudah tercapai ke , azam tahun ini ?? Aku rasa , aku punya azam banyak yang dah tercapai walaupun satu azam aku ini musnah dalam sekelip mata , dihujung jariku , dan beberapa minit sahaja berlaku . Nak tahu apa ?? Iaitu blog aku yang dimusnahkan oleh diri aku sendiri . Kesian aku kan . But  its okay !! Blog baru pun best juga walaupun tidak semeriah dahulu . =) ~ Hidup ini , bagaikan pelangi selepas hujan ~ 

Buat sekian kalinya , aku ingin mengucapkan selamat tahun baru buat semua . Tahun baru akan melabuh tirai , jadi sudah sampai masanya untuk buka buku baru mahupun lebaran baru . Yang lepas biarlah lepas , tetapkan dalam hati bahawa hari esok lebih baik dari hari ini . Sudah pastinya , azam tahun baru 2013 aku adalah ingin menghabiskan pengajian form 6 dengan jayanya dan mencapai segulung ijazah . muhehe... dan jejak kaki ke menara gading . *perghh cita-cita tinggi tu . =)

Maybe lepas ini , aku update blog sebulan 1 kali sahaja kot . Disebabkan kekangan masa yang mencemburiku . hahaha.. Mesti ada yang meluat nak baca blog aku , disebabkan bahasa aku yang seketul-ketul yang begitu baku !! Apa-apapun terima kasih support blog baru ini . Dan minta maaf juga , yang request tutorial . Harap maklum buat semua , blog azwa memang tiada blog tutorial !! Maaf sekali lagi !!  Bagi yang tinggalkan jejak dekat cbox , aku tak sempat nak balas . Insyallah ada masa aku balas . Apa-apapun , SELAMAT TAHUN BARU 2013 BUAT SEMUA !!


  • p/s : Memang Allah yang tentukan hidup kita , tapi kalau kau pemalas tidak berusaha  , tak berjaya juga  . *Allah tidak akan mengubah nasib seseorang itu melainkan dia mengubah nasibnya sendiri .


Note : Janganlah mendabik dada mengata diri sudah melepasi tahap baik sebab yang baik itu bukan semata-mataditafsirkan perkataan namun terpamernya leluhur daripada sifat-sifat terpujiakhlak itu adalah titik ukuran nilai .




32 comments:

  1. ade novel cik bunga dan encik sombong dan cinta kontrak kat rak tuh...huhu...selamat kembali ke sekolah...=)

    ReplyDelete
  2. kerani besar tidak bergaji...dasat tu..

    ReplyDelete
  3. haha goodluck for your stpm! :P .kihkih ,selamat kembali ke sekolah . Eh by the way boleh pinjam novel "awak suka saya tak,by melur" ? boleh dak boleh dak? ! hihi rindu novel tu. Oh ye , nak vector kan ? inbox gambar kat facebook :)

    ReplyDelete
  4. waa.. byknya novel,,haahaa
    memang rajin la tu..

    ReplyDelete
  5. Moga Azwar cemerlang dlm STPM 2013.
    Salam perkenalan..

    ReplyDelete
  6. selamat tahun baru azwa :) semoga tahun akan dtg lebih baik dr tahun sebelumye :)

    ReplyDelete
  7. Memang Allah yang tentukan hidup kita , tapi kalau pemalas tidak berusaha , tak berjaya juga . *Allah tidak akan mengubah nasib seseorang itu melainkan dia mengubah nasibnya sendiri :] [:

    Ahh, x sedia nk bersekolah lg XD

    ReplyDelete

  8. oke, nampak novel best kat belakang. btw, lepak kat setia city mall memang best

    ReplyDelete
  9. banyaknya novel.. btw, good luck stpm

    ReplyDelete
  10. selamat kembali ke sekolah lah kite. hehe. btw good luck for ur result sem 1 nanti. berdebar pulak nak tau result nanti. haishh

    ReplyDelete
  11. hee,ingatkan khatam Al-Quran . kikiki :p . Btw,selamat kembali ke sekolah ya kak . Alia pun dah kena sekolah dah Rabu ni . huhu . Nak SPM dah.

    ReplyDelete
  12. hee,ingatkan khatam Al-Quran . kikiki :p . Btw,selamat kembali ke sekolah ya kak . Alia pun dah kena sekolah dah Rabu ni . huhu . Nak SPM dah.

    ReplyDelete
  13. selamat kembali ke sekolah....hehe

    ReplyDelete
  14. study rajin2 ya...rajin2 jugak tolong mak masak tue...best apa..hihi :P

    ReplyDelete
  15. bersilat kuntau???!!!hahaahhaa...adeh

    ReplyDelete
  16. selamat kembali ke sekolah dear..study smart yer :)

    ReplyDelete
  17. welcome erk...
    btw, selamat kembali ke sekolah...
    all da best.. n doakan azwar sukses selalu.

    ReplyDelete
  18. haa betul tu, bila tak jumpa dengan kawan lama sibuk tanya bila nak jumpa, tapi bila dah jumpa, taktahu nak cakap apa dah, hehe.

    btw happy new year :>

    ReplyDelete
  19. mohon study semart untuk STPM ni adik oii :)

    ReplyDelete
  20. good luck ye dik?
    STPM is the best!!! :)

    ReplyDelete
  21. thnx sbb dtg singgah blog arepnakbebel.com..luqman nk wish selamt tahu baru.semoga apa yg kamu impikan akan jd kenyataan

    ReplyDelete
  22. Tu ler baca novel kemain sehari boleh habis. Nak baca buku sejarah? Kirim salam kat penulis buku teks tu ya. XD

    ReplyDelete
  23. http://azwarsyuhada94.blogspot.com

    ReplyDelete
  24. salam..atas dunia ni xder yg senang if malas usaha dan xder yg sush if rajin ush..tp igt dlm sekelip mata je if ALLAH nk tarik balik apa yg kita miliki..:)..done follow..follower ke 501..:)

    ReplyDelete
  25. belajar rajin2... selamat tahun baru ya..

    ReplyDelete
  26. novel lg banyak dr buku stpm...hehe

    ReplyDelete
  27. Goodluck in STPM dear!
    May u have a success future. Amin :)

    ReplyDelete
  28. Selamat Tahun Baru ye Cik Azwar... Semoga tahun 2013 ni cik azwar pandai memasak, hehehe....

    Ikhlas,
    Penaja bag sekolah mu.
    --mak usu yang best--

    ReplyDelete
  29. gud luck utk 2013....
    selamat tahun baru sis....

    ReplyDelete

Assalamualaikum , terima kasih kerana berkongsi pendapat dan juga luahan rasa , moga memberi manfaat buat kepada kita semua .. !!