"Largest Participants Wearing Indian Attire" di AEON Bukit Raja, Klang - AEON Mencatat Rekod di The Malaysia Books of Records - Azwar Syuhada

Monday 10 October 2022

"Largest Participants Wearing Indian Attire" di AEON Bukit Raja, Klang - AEON Mencatat Rekod di The Malaysia Books of Records

  | "Largest Participants Wearing Indian Attire" di AEON Bukit Raja, Klang - AEON Mencatat Rekod di Malaysia Books of Records | AEON CO. (M) BHD. (AEON) telah bekerjasama dengan Colours of India Creation dan juga Global Mega Exhibition sehingga mencipta rekod sebagai pemegang rekod negara dalam penganjuran "Largest Participants Wearing Indian Attire" oleh The Malaysia Book of Records semasa acara perhimpunan Deepavali berlangsung di AEON Mall Bukit Raja, Klang. Sungguh menakjubkan sekali sambutan ini, aku pun tak jangka kemeriahannya sangat-sangat luar biasa sekali.


"Largest Participants Wearing Indian Attire" di AEON Bukit Raja, Klang - AEON Mencatat Rekod di Malaysia Books of Records

Majlis sambutan Deepavali ini turut diserikan lagi dengan kehadiran Charles Santiago, Ahli Parlimen Klang dan Keiji Ono, Pengarah Urusan AEON. Turut hadir pada majlis itu ialah G V Sathia Kumaran, Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Colours of India Creation dan Global Mega Exhibition, serta wakil dari The Malaysia Book of Records.

"Largest Participants Wearing Indian Attire" di AEON Bukit Raja, Klang - AEON Mencatat Rekod di Malaysia Books of Records


Menurut Keiji Ono, “Sambutan perayaan sentiasa menjadi cara untuk kami berinteraksi dengan pelanggan kami kerana dalam AEON, kami bukan sahaja menumpukan pada pulangan wang semata-mata, tetapi juga untuk memastikan kami mempunyai hubungan yang sangat baik dengan ekosistem kami yang merangkumi pembekal, rakan kongsi kami dan di atas semua pelanggan kami yang dikasihi dan komuniti berhampiran.


Tambahnya lagi, AEON mahu memperkayakan pelanggan kami dengan tradisi dan nilai serta menjadi pusat perjumpaan dan perhimpunan keluarga. Kami mahu menjadikan semua pusat membeli-belah dan kedai kami lebih daripada sekadar runcit baharu kerana kami sentiasa berusaha untuk memberikan pengalaman yang menyeronokkan dan baharu kepada pelanggan kami, untuk mereka mencipta kenangan indah semasa mereka bersama kami.


"Largest Participants Wearing Indian Attire" di AEON Bukit Raja, Klang - AEON Mencatat Rekod di Malaysia Books of Records



Lebih 2500 pelanggan yang terdiri daripada pelbagai kaum dan peringkat umur hadir memakai pakaian India mengunjungi pusat beli-belah itu untuk menyertai acara pemecahan rekod kebangsaan itu. Ia turut dimeriahkan dengan lebih 60 gerai yang menjual barangan perayaan Deepavali dan pelbagai aktiviti lain yang menyeronokkan seperti persembahan artis tempatan dan cabutan bertuah. Peristiwa ini telah tercatat dalam The Malaysia Book of Records sebagai  "Largest Participants Wearing Indian Attire". Aku juga turut hadir dengan memakai pakaian tradisi Indian. 



Majlis turut dimeriahkan lagi dengan persembahan tarian Diwali. Turut hadir juga artis India bagi menghangatkan lagi sambutan Deepavali ini. 

"Largest Participants Wearing Indian Attire" di AEON Bukit Raja, Klang - AEON Mencatat Rekod di Malaysia Books of Records

Salah seorang pemenang cabutan bertuah yang diumumkan pada sambutan ini.



Tahun lepas AEON turut merekodkan dua acara dalam Buku Rekod Malaysia untuk “Penyertaan Terbesar dalam Acara Zumba Maya” yang diadakan semasa PKP dan ‘Bilangan Paling Banyak Yang Menyertai Lagu Kebangsaan Secara Serentak’ untuk sambutan Hari Kebangsaan 2021.


Inisiatif ini adalah selaras dengan usaha AEON dalam memperjuangkan Matlamat Pembangunan Lestari Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (UNSDG). Antaranya ialah Institusi Keamanan, Keadilan dan Kuat (SDG 16) iaitu memastikan masyarakat yang adil, aman dan inklusif serta Kesihatan dan Kesejahteraan Baik (SDG 3) memastikan kehidupan yang sihat dan menggalakkan kesejahteraan untuk semua pada semua peringkat umur.


p/s: Tahniah buat AEON Malaysia Sdn Bhd kerana mencatat Rekod di Malaysia Books of Records sekali lagi!

No comments:

Assalamualaikum , terima kasih kerana berkongsi pendapat dan juga luahan rasa , moga memberi manfaat buat kepada kita semua .. !!