Jom Cuba Produk MANJAKANI yang Banyak Khasiatnya, Baik untuk Kaum Wanita! - Azwar Syuhada

Saturday 28 November 2015

Jom Cuba Produk MANJAKANI yang Banyak Khasiatnya, Baik untuk Kaum Wanita!

Salam to all readers,
Manjakani dan daun sireh sangat sinonim dalam perubatan melayu. Sejak dulu kedua-dua bahan ini amat penting terutamanya bagi kaum wanita. Biasanya manjakani ini akan diasah pada belakang pasu sebelum digunakan untuk menyapu luka dan terutamata bagi kaum wanita yang baru bersalin. Begitu juga dengan daun sireh, ianya akan direbus terlebih dahulu untuk diminum bagi mengeluarkan lendir-lendir di dalam badan. Ada setengah orang lebih suka merebus daun sireh kemudian dicampurkan dengan manjakani untuk mencuci bahagian intim.

Sekarang betapa beruntungnya kaum wanita seperti kita-kita ni uall kerana kedua-dua bahan penting ini telah dikomersialkan, salah satunya produk manjakani ini sendiri. Ianya terbahagi kepada dua iaitu KAPSUL MANJAKANI dan juga MANJAKANI HYGIENE WASH. Nak tahu apa bezanya? Tunggu naa, aku cerita satu persatu khasiatnya. 

google
KAPSUL MANJAKANI


KAPSUL MANJAKANI adalah manjakani tulen 100% tanpa campuran herba lain, so ia tak panas dan amat sesuai untuk ibu-ibu menyusu malah akan meriahkan lagi susu. Sebenarnya, banyak kegunaan kapsul manjakani selain untuk dimakan.

ANTARA KHASIAT MANJAKANI;

1. KELIHATAN AWET MUDA
Antioksida melambatkan proses penuaan sel.

2. PENCEGAHAN KENCING MANIS
Asid galik mengatasi kencing manis dan lelah.

3. PENCEGAHAN BARAH PAYUDARA DAN RAHIM
Antioksida manjakani mampu mencegah barah buah dada dan rahim.

4. PENCEGAHAN BAU YANG TIDAK DIINGINI
Manjakani dikatakan bersifat astringen, berupaya membasmi bakteria dan kuman yang mencetuskan bau kurang enak pada faraj.

5. MATA YANG SIHAT
Astringen terbukti dapat memberikan penglihatan yang jelas kerana ia mengecutkan tisu-tisu pada mata.

6. RAWATAN PAYUDARA
Oleh kerana manjakani mempunyai sifat-sifat menegangkan kembali otot-otot, maka amalan meminum minuman bemanjakani dapat memperbaiki payudara yang telah hilang kekenyalannya.

7. KULIT KERING DAN BERMINYAK
Astringen juga dapat mengaawal kulit kering dan berminyak.

8. PELBAGAI KHASIAT MAKANAN
Disebabkan manjakani mempunyai serat makanan ia dapat melawaskan pembuangan air besar. Vitamin dan zat galian serta karbohidrat dan protein boleh memupuk kesihatan.

9. MEMULIH OTOT DALAMAN FARAJ
Tannin pada manjakani amat mampu menegangkan semula otot-otot dalam faraj dan sekali gus merapatkan bahagian yang longgar, lemah atau kendur.

10. MENGAWAL LENDIR DAN LELEHAN FARAJ
Astrigen berupaya menyerap lendir dan lelehan faraj.

11. MENGECUTKAN TISU-TISU
Astrigen dikatakan berupaya mengecutkan semula tisu-tisu di dalam faraj terutamanya selepas bersalin.

12. MENEGANGKAN DAN MENCANTIKKAN KULIT
Astrigen dalam manjakani boleh mencantikkan kulit dan mencegah jerawat.

13. MENGUATKAN GIGI DAN KAYA DENGAN KALSIUM
Kalsium dalam manjakani boleh membantu menguatkan gigi dan tulang.

14. MULUT
Astrigen dalam manjakani dapat mengekalkan kebersihan mulut.

15. PERAWATAN KRONIK ULSER
Amalam meminum minuman manjakani juga boleh merawat kronik ulser.


google
ATURCARA KEGUNAAN UNTUK PELBAGAI TUJUAN
Ia amat sesuai untuk melambatkan kedutan muka(awet muda). Disamping itu juga, ia berupaya menghilangkan jerawat yang tumbuh di muka dengan kadar yang amat cepat sekaligus memudarkan parut-parut jerawat yang ada di muka sebelumnya.

Jika untuk menegangkan/memejalkan payudara atau hilangkan hitam-hitam celah kelangkang, ketiak atau pelipat, lakukan kaedah yang sama dan biarlah ia benar-benar kering. Selepas itu terus mandi. Semasa mandi, sisa-sisa serbuk manjakani yang masih melekat di badan itu gunakanlah sebagai scrub(gosok) untuk hilangkan daki-daki / bekas-bekas hitam celah kelangkang atau di mana sahaja. Selepas itu mandilah seperti biasa dan bilas sebersih-bersihnya.

CARA DAN ATURAN GUNA

1) SEBAGAI LULUR/MASKER
Ambil serbuk buah manjakani ini dalam kuantiti separuh sudu kecil (terpulang kepada anda sebenarnya). Campurkan dengan air seolah-olah anda ingin memakai bedak sejuk. Agak-agak keperkatannya supaya mudah disapu. Sapu ke seluruh wajah anda. Biarkan ia betul-betul kering. Selepas itu, bilas dengan air bersih. Jika masalah muka anda teruk, sapulah setiap hari. Jika hanya untuk penjagaan sahaja, tiga kali seminggu sudah memadai.
Ia boleh juga digunakan untuk merawat luka samada luka biasa atau pembedahan perut selepas bersalin. Caranya, cuma sapu pes manjakani (serbuk yang dicampurkan dengan sedikit air)di tempat terbabit dan biarkan ia mengering. Selepas itu, dicuci perlahan-lahan sehingga bersih. Amalkan sehingga ia sembuh.

2) SEBAGAI EJEN PERAPAT / KEGUNAAN UNTUK BAHAGIAN SULIT
Bagi mendapatkan hubungan suami isteri seperti diimpikan, faraj wanita mestilah sentiasa dalam keadaan bersih, tidak berbau, rahim cantik terletak,faraj tidak banjir dan paling penting,maintain ketat bab perawan. Caranya cukup mudah. Ada beberapa cara sebenarnya.
Ambil serbuk manjakani dan campurkan dengan sedikit air lalu disapu ke pintu lubang faraj. Buat 3-4 kali seminggu pun sudah memadai. Tindakbalasnya akan segera dapat dirasai. Bertahanlah sedikit dengan rasa berdenyut-denyut di bahagian otot yang longgar sebab manjakani sedang bekerja untuk membantu anda.

3) SEBAGAI PENCUCI BAHAGIAN SULIT
Ambil satu sudu kecil serbuk manjakani ini dan campurkannya dengan segayung air (cebuk air). Kacau atau kocak-kocakkannya sehingga sebati dan gunakan semasa mencuci bahagian sulit anda. Air campuran yang lebih tadi bolehlah disimpan di dalam botol untuk kegunaan pada waktu-waktu yang lain.

*TIPS
Air janganlah disimpan di dalam botol terlalu lama sehingga berminggu-mingu. Bimbang ia akan bertukar menjadi masam sebab air paip kita bukanlah bersih sangat. Bakteria terlalu banyak. Jika air direbus terlebih dahulu lainlah ceritanya. Ia amat sesuai digunakan ketika wanita dalam keadaan haid kerana ia amat kaya dengan bahan antiseptik dan antioksida. Seelok-eloknya gunakan setiap hari sebagai amalan. Cara ini juga berupaya untuk mengetatkan faraj anda.

Cara pengambilannya cukup mudah, hanya makan 2 biji sekali selepas makan malam!

googleMANJAKANI HYGIENE WASH/PEMBERSIH INTIM WANITA MANJAKANI

MANJAKANI HYGIENE WASH dengan ekstrak manjakani, serapat, daun sireh dan gel tanpa menggunakan sabun & bahan kimia ianya amat sesuai digunakan oleh semua peringkat umur wanita untuk: 

♡ membersihkan, menyegarkan & menyakinkan setiap hari
♡ menghapuskan bau yang tidak menyenangkan
♡ merawat keputihan
♡ mengetat & merapatkan dinding faraj


Kelebihan ramuan yg digunakan dalam PEMBERSIH INTIM WANITA MANJAKANI;

Manjakani→ kandungan tannin yg tinggi membantu menegangkan bahagian intim selepas melakirkan anak.... sifat antiseptik semulajadinya berupaya mencegah bakteria, kulat & yis (punca utama gatal-gatal & bau kurang menyenangkan pd bahagian intim wanita).

Daun sireh→ terkenal dengan kemampuannya menyegarkan dinding kelamin wanita, mengembalikan keanjalan & mengurangkan cairan berlebihan yg boleh menyebabkan ketidakselesaan & rasa tidak menyenangkan sesetenga wanita.

Serapat→ berupaya membaiki & menegangkan tisu faraj

Serta wangian yg sangat menyegarkan....

HARGA PRODUK?
KAPSUL MANJAKANI RM30.00 sebotol, ada 50 biji (Postage RM6.00)

MANJAKANI HYGIENE WASH/PEMBERSIH INTIM WANITA MANJAKANI RM25.00 sebotol, 80ml (Postage RM6.00)

More info;
Facebook : Manjakani

Sms/whatsapp: 019 513 8283 (Puan Ina)

This is sponsored post!

2 comments:

Assalamualaikum , terima kasih kerana berkongsi pendapat dan juga luahan rasa , moga memberi manfaat buat kepada kita semua .. !!