CulinarySchools.org Menawarkan Lebih 100 Online Games Memasak Untuk Kanak-kanak Secara PERCUMA - Azwar Syuhada

Tuesday 28 December 2021

CulinarySchools.org Menawarkan Lebih 100 Online Games Memasak Untuk Kanak-kanak Secara PERCUMA

 Salam to all readers,

CulinarySchools.org Menawarkan Lebih 100 Online Games Memasak Untuk Kanak-kanak Secara PERCUMA | Sekarang musim cuti sekolah, ramai juga yang mengambil kesempatan untuk clear leave spent time bersama keluarga. Budak-budaklah paling seronok, mana taknya lama tak bercuti setelah sekian lama duduk di rumah. Sekolah pun bakal dibuka awal Januari nanti, masing-masing mesti excited kan? Kalau nak ikutkan dah lama dah aku tinggalkan zaman sekolah. Pantas betul masa berlalu. Jangan lupa patuh SOP still kena jaga walaupun ada kelonggaran untuk bercuti.

 

Kalau orang lain tengah menghabiskan masa bercuti bersama keluarga, aku pula spent time di kampong sambil bekerja. Tambah-tambah tinggal berapa hari sahaja lagi kita bakal melangkah ke tahun baru, jadi mood tengah rajin room cleaning, me time with anak bulus, jaga rumah memandangkan sekarang musim hujan. Siapa sangka Selangor tak pernah banjir, tahun ni dalam sejarah banjir besar besaran berlaku 1 Malaysia. Moga ada hikmah dengan apa yang terjadi. Duduk di kampung pun banyak menghabiskan masa dalam rumah, nak keluar main konda kondi macam dulu pun still was-was tambah sekarang ada pula varian Omicron.

 

Even tak dapat bermain di luar rumah, ianya bukan 1 halangan untuk bermain games. Permainan dulu dengan sekarang banyak inovasi. Dulu ada juga permainan online games tapi tak banyak macam sekarang. Paling legend aku pernah main games boy, yang kena insert tape belakang dia. Dia ada banyak level games.

 

Ikutkan permainan video dalam kalangan kanak-kanak dah sebati dalam hidup mereka pendek cerita itulah teman setia mereka. Mana-mana kita pergi kalau lepak meja makan, kalau anak menangis atau meragam, mak ayah mesti akan hulurkan smartphone supaya anak-anak berhenti menangis. Betul tak?

 

Perkembangan video games online ini sedikit sebanyak mempengaruhi perkembangan kanak-kanak. Justeru, dikala anak-anak bermain games di smartphone mahupun computer riba, seboleh-bolehnya mak ayah pantau jugalah apa anak-anak main. Ada juga permainan games yang membolehkan anak-anak berfikir secara kreatif ada juga sebaliknya. Panjang pula mukadimahnya, sebenarnya aku nak kongsikan 1 laman web yang menawarkan permainan masak-masak untuk kanak-kanak atas talian secara PERCUMA.

 

Ia PERCUMA sahaja weyh gamesnya! Aku dah main dan sekarang tengah addicted nak main lagi, ialah zaman aku dulu tak terdedah dengan games online ni. Dah besar baru jumpa, free pula tu. Bila ada masa lapang, nak release tention bolehlah main kejap.

 
CulinarySchools.org – Menawarkan Free Online Kids Cooking Games

CulinarySchools.org Menawarkan Lebih 100 Online Games Memasak Untuk Kanak-kanak Secara PERCUMA

Culinary Schools ini merupakan laman sesawang yang menawarkan lebih 100 online games yang cenderung kanak-kanak untuk memasak, bertani, makanan, seni kulinari, uruskan perniagaan restoran, serta melebarkan sayap kerjaya yang berkaitan dengan perhotelan. Kadang-kadang dari permainan games inilah kita dapat melihat anak-anak kita cenderung kearah mana. Apa yang dia minat kita support dia selagi dia minat. Dekat sini korang boleh cuba pelbagai games yang menyeronokkan, tambah-tambah games masak-masak. Pada yang suka aktiviti games sebegini patut cuba permainan online games ini di Culinaryshools.org.


Mudah Bermain Games di CulinarySchools.org Secara PERCUMA Tanpa Perlu Download

Tidak perlu risau kalau 1st time beginner main games di website ini, sebab ada guideline sebelum teruskan permainan. Korang ken abaca guideline betul-betul, Insyallah senang catch up nanti. Paling best semua games dekat sini tiada sebarang iklan pun nak kena tunggu, terus tekan proceed untuk “PLAY”. Bukan itu sahaja, semua permainan yang ditawarkan di culinaryschools.org ini mudah diakses menggunakan smartphone dan juga desktop. Tak perlu risaulah kalau computer riba tertinggal dekat rumah, buka je smartphone dah boleh enjoy main games. Apa ada hal kan?


Kalau korang berminat main games di website Culinary Schools ni hanya klik sahaja pautan games tersebut, nanti akan keluar pada tab baru untuk akses games tersebut. Inilah dia koleksi permainan yang ditawarkan CulinaryShools.org untuk membantu kanak-kanak berseronok sambil belajar dalam persekitaran yang lebih interaktif, bukan sahaja terbuka untuk kanak-kanak, orang dewasa nak cuba main pun boleh:


  1.  Cooking and Kitchen Work - track multiple tasks in the kitchen and learn how to follow a basic recipe
  2.         Food Education Games - learn about healthy foods versus unhealthy foods
  3. Serving Eaters - make sandwiches or play a waiter
  4.    Farming - familiarizes players with farms, farm animals and farming.
  5. Other Fun Food-themed Games - described by category below.

o    Arcade Classic Games - Fruit Snake, Airport Rush, Food Delivery Rush

o    Platform Games - Candy Girl Adventure, Fruit Adventure, The Greedy Chef & more

o    Glass Filling Games - Happy Filled Glass, all 3 Filled Glass games, Fruit Splash, Liquid Orange

o    Physics Puzzle Games - Candy Pig, Milk for Cat, Cut for Cat, Jelly in Portal, Mortar Watermelon

o    Slicing Games - Cut Fruit, Fruit Slasher, Fruit Boom & more

o    Memory Card Games - Fruit Memory, Sweet Memory & more

o    Mahjong Games - Mahjong Solitaire & Mahjong Connect

o    Paint by Number Games - simple pixelated nonograms

o    Logic Puzzle Games - Fruit Tiles & Plumber Soda logic puzzles

o    Match 3 Games - Candy Fiesta, Donuts, Ice Cream Frenzy & more

o    Idle Games - Merge Cakes, Pancake Pileup, Spaghetti, Mummy Candies & More


Sweety Cooking Chocolate Cake - One of My Favourite Games!


CulinarySchools.org Menawarkan Lebih 100 Online Games Memasak Untuk Kanak-kanak Secara PERCUMA

Salah satu permainan games yang menjadi favourite aku dalam web Culinary Schools ini tak lain dan tak bukan Sweety Cooking Chocolate Cake. Ini games paling basic bagi aku tapi still enjoy bila mainnya. Senang cerita games ini memberi ruang kepada korang baking cake sendiri, tak pandai? Tak mengapa, follow the instructions, tools mana kena guna, apa bahan nak masuk dulu semua dia tunjukkan. Kita hanya follow instructions. Aku rasa, mana-mana kanak-kanak yang suka memasak boleh try main games baking chocolate cake ni. Sumpah best! 


Once dah tekan button play nanti, korang terus akan proceed untuk ambil tools yang patut digunakan untuk baking. Then ambil pula senarai bahan-bahan yang diperlukan, Klik pada arrow yang ditunjukkan, itu dikira step utama yang perlu dimasukkan terlebih dahulu dan seterusnya. Orang tak pandai baking pun boleh pandai tau lepas ni main games sebegini.

CulinarySchools.org Menawarkan Lebih 100 Online Games Memasak Untuk Kanak-kanak Secara PERCUMA

Sementara tunggu kek masak dalam oven pula, stanby untuk topping cake pula. Sambil memasak, diiringi pula dengan alunan muzik rancak bertambah enjoylah baking cake secara online ini.




Yeahhh!! Finally my cake siap juga untuk dihidangkan. Sekarang dah boleh upgrade jadi chef bakery la kan? hahaha... Aku nejoy gila main games gini, dapat chills sikit, sementara tunggu member datang lepak ke bolehlah spent time main game di Culinary Schools ini. Macam-macam games boleh main, tanpa sekatan iklan, susah okay nak jumpa games yang tanpa iklan. Mostly memang kena layan ads dulu baru boleh main. Sini tak perlu, terus je play games mana kita nak main.

Tunggu apa lagi, ayuhlah serbu website untuk bermain games secara PERCUMAKorang boleh akses dimana-mana sahaja dan bila-bila masa pun boleh. Paling penting tak perlu download hanya akses website Culinary Schools sahaja. Korang mesti cuba, aku pasti korang juga turut akan seronok bermain online games di sini.

 

Enjoy your playing online games!


Thank you for reading!

14 comments:

  1. Macam menarik nak main masak2 online kat website ni.. Nk cuba lah...

    ReplyDelete
  2. wah bestnye game culinary ... teringin nak main juga game online tapi sekarang belum ada kesempatan...

    ReplyDelete
  3. sekarang anak2 boleh belajar sambil bermain.. kdg2 sebab permainan berilmiah cmni, kanak kanak lagi senang diajar

    ReplyDelete
  4. Banyakny bgame yang menarik. Anak Marina memang suka game memasak ni

    ReplyDelete
  5. Game masak-masak ni bukan anak je minat. Mak-mak pun sama naik ni...heeeeeeeee

    ReplyDelete
  6. Bestnya byk game menarik..baru anak2 tertarik kan

    ReplyDelete
  7. best game dia, sesuai utk anak anak

    ReplyDelete
  8. Kalau saya tak boleh masuk website ni.. sat g tak jadi kerja lain... Haha.. paham² kalau dah hadap game...

    ReplyDelete
  9. Dari dulu memang suka game masak masak macam ni.rasa macam real je walaupun game saja kan.jadi leka bila dah mengadap main game masak masak

    ReplyDelete
  10. Dah lama tak main game macam ni. Boleh ajak anak buah main sekali ni heee

    ReplyDelete
  11. Wahh macam best ni. Nak suruh anak cuba lah

    ReplyDelete
  12. Anak kak Net dah cuba.. seronok dia main game masak-masak ni.. lagi-lagi tak payah nak download.. hihi

    ReplyDelete

Assalamualaikum , terima kasih kerana berkongsi pendapat dan juga luahan rasa , moga memberi manfaat buat kepada kita semua .. !!