Beauty Review: Althea Pore Puryfying Serum Cleanser - Azwar Syuhada

Monday 21 January 2019

Beauty Review: Althea Pore Puryfying Serum Cleanser


Gilaaaaaaaaa!! Ini memang gila, lepas satu ke satu produk Althea keluarkan tahu tak. Semuanya best-best belaka. Baru haritu keluarkan Stay Fresh Body Sparkling Mist, kali ini dia keluarkan pula Althea Pore Puryfying Serum Cleanser.


Althea Pore Puryfying Serum Cleanser

Produk 2 dalam 1, gabungan pembersih + sserum dalam satu produk iaitu Althea Pore Puryfying Serum Cleanser. Dimana produk ini boleh digunakan sebagai pencuci wajah dari make-up, kotoran degil, minyak dan ekstrak pudina sekali gus membantu kulit kekal segar dan terhidrat.


Antara Kelebihan Pore Puryfying Serum Cleanser

1) Dual Moisture Cell System: A ombination of water and all in overlapping layers that gently yet effectively remove makeup and dirt residue. 
Menariknya, ciri ini berfungssi untuk menutupi kulit wajah dalam formula serum, sekaligus menghalang kulit daripada kering serta membantu mengecilkan liang-liang pori. Jadi, pada mereka yang ada masalah liang pori yang terbuka luas bolehlah cuba ini. Yang pasti kulit jadi lebih licin lepas pakai serum cleanser ini.

2) Keseimbangan pH
Bukan itu sahaja, Pore Puryfying Serum Cleanser ini juga mampu menyeimbangkan tahap pH kulit kita bagi memastikan ia berfungsi dengan baik dalam kondisi yang optimum gitu. Paling syok sekali, ia lembut bila dikenakan pada kulit wajah an sesuai untuk digunakan untuk semua jenis kulit termasuk sensitive skin.

Kandungan Utama Althea Pore Puryfying Serum Cleanser

  • Ekstrak daun pudina: Membantu sejukkan kulit & kerengsaan
  • Minyak benih jejoba: Melembabkan kulit
  • Ekstrak Daun Pokok Teh: Mempunyai sifat antibakteria untuk membersihkan kulit

Bagaimana Cara Menggunakan Althea Pore Puryfying Serum Cleanser?

Cara penggunaan cukup mudah, basahkan kulit wajah, kemudian ambillah Althea Pore Puryfying Serum Cleanser sedikit sapu pada permukaan muka. Urut perlahan-lahan dari dagu hingga serata muka dalam gerakan bulatan selama 5-10 saat pun dah okay! Kemudian, bilas dengan air bersih. Settle!

Nak kesan yang debomm, kenalah pakai secara konsissten. Insyallah, kulit bertambah cantik dan mulus gitu. Seperti bontot bayi. hahahah..Wei!! Muka aku tak flawless pun, bekas jerawat merata dekat muka tu, still dalam progress untuk mencantikkan diri.




Dekat mana nak dapatkan Althea Pore Puryfying Serum Cleaner ini? Off courselah dekat website Althea! Harga sebotol produk ini hanya serendah RM33.00 sahaja (150 ml). Harga mampu milik tambah-tambah produk ini diterbangkan khas dari Korea. Kau rasa? Nak beli boleh klik link ini >>https://my.althea.kr/pore-purifying-serum-cleanser


1 comment:

Assalamualaikum , terima kasih kerana berkongsi pendapat dan juga luahan rasa , moga memberi manfaat buat kepada kita semua .. !!