Masalah Kencing Tak Lawas boleh diatasi dengan Certainty® Dry Pants - Azwar Syuhada

Saturday 28 October 2023

Masalah Kencing Tak Lawas boleh diatasi dengan Certainty® Dry Pants

 Salam to all readers,

| Masalah Kencing Tak Lawas boleh diatasi dengan Certainty® Dry Pants | Pernah tak korang alami masalah kerap nak terkucil, mudah terkencing secara tiba-tiba tanpa sedar. Kadang-kadang rasa annoying tahu tak bila asyik keluar masuk tandas nak kencing. Isu ini bukan sahaja dialami oleh warga emas, malah orang dewasa, bayi, ibu mengandung, orang lelaki juga ada isu ini. Even aku sendiri ada masalah kekerapan untuk nak terkencing. Isu kencing tak lawas ini adalah disebabkan beberapa faktor, antaranya kesihatan, pemakanan, bersukan (terlalu aktif) juga menyumbang ke arah masalah kencing tak lawas. Jangan risau, aku dah jumpa solution nya untuk masalah ini iaitu  Certainty® Dry Pants dari Unicharm jenama pads/pampers dari Jepun yang boleh digunakan untuk warga emas dan juga golongan dewasa untuk mengatasi masalah kencing tak lawas. 



Nak tahu apa menariknya Certainty® Dry Pants by Unicharm ini? Bacalah sampai habis!


 Certainty® X Butterfly Project Workshop at Unicharm Malaysia HQ 

Yes, baru-baru ini aku berkesempatan ke workshop Certainty. Ada yang cakap asal pergi, tu kan pads warga emas? Me? Nope, I want going because I want to learn, kelak kita tua juga. By the way, bila sampai masanya, during the event, we learn and do something amazing activity together, dan wanna to share dengan korang this brands not only for warga emas sahaja, malah golongan orang dewasa turut disyorkan  untuk guna pakai ya.


Unicharm ini ada banyak brand bawah dia, seperti Certainty, Lifree, 3D Mask (pelitup muka orang dewasa dan juga kanak-kanak. Tapi workshop ini mengetengahkan untuk brand Certainty sahaja. Jenama Certainty ini bukan sahaja menawarkan Dry Pants malah terdapat juga produk lain seperti wet tissue dan juga Dry Tape.



Inilah dia produk keluaran jenama Certainty & juga Lifree


Certainty® Dry Pants ini direka dengan penyerapan berganda yang berfungsi memberi penyerapan secara terus tanpa mengalami masalah kebocoran. Pants ini direka khas bagi mengelakkan pengumpulan bakteria serta mendatangkan bau yang tidak selesa. Ikutkan ada setengah jenama X, baru beberapa jam pakai mesti ada bau yang tidak menyenangkan, tapi brang Certainty®  tidak ya. 


Diaper sekarang bukan macam zaman dulu punya tau, sekarang lagi advance. Certainty Dry Pants ini didatangkan dalam bentuk seluar dalam, just sarung macam kau pakai seluar dalam, tambah pula ia ada 2 kali regangan, pinggang elastik dan ia memberi keselesaan kepada si pemakai. Fabrik dia sangat lembut dan selesa, kalau korang pegang. Mudah digunapakai pada bila-bila masa sahaja. 




Jelas ketara melihat perbandingan 2 pants ini. Jika dibandingkan dari segi size Certainty® Dry Pants lebih selesa dipakai terutama bagi mereka yang ligat aktif dalam pergerakan, dari segi bersukan mahupun aktiviti lasak. Paling penting  Certainty® Dry Pants banyak pilihan size sehingga size XXL dan ia bukan sahaja cenderung untuk warga emas malah golongan orang dewasa amat digalakkan untuk memakainya. 


Kalau ualls datang period boleh juga pakai Certainty® Dry Pants ini. Ia boleh cover keseluruhan dan pasti masalah kebocoran tidak berlaku!



Manakala, buat mereka yang ada kekangan dari segi pergerakan terbatas, korang digalakkan memakai n Certainty® Max (pek merah jambu ini). Dimana yang mampu menyerap lebih maksimum. Biasanya orang yang cenderung memakai pads ini adalah golongan warga emas yang terlantar tak boleh bangun, strok, dimensia dan banyak lagi. 


Workshop ini cukup santai pada aku, at least aku belajar sesuatu yang baru, mungkin boleh digunapakai kelak. Dulu, mak aku ada jaga nenek saudara yang terlantar, payah jugalah nak tukar lampin ditambah badan yang berisi, nak baring, nak pusing lagi. Now, bila dah ada pants yang lebih modern ini sedikit sebanyak sangat membantu memudahkan kerja.


Tidak lupa juga, Unicharm turut mempunyai produk jenama Lifree dimana ia didatangkan dalam bentuk pad yang tebal dan lebar untuk kegunaan harian dan masalah terkucil pun dapat diatasi. Ia direka khas untuk golongan wanita.



Dalam workshop ini juga, kami dapat menyaksikan sendiri ujikaji produk jenama Certainty dan juga Jenama X. Dimana kita tumpah cecair ke atas ke dua-dua pad, kemudia tekup pula dengan bebanan yang berat ke atasnya, lalu ambil tisu untuk melihat sendiri berapa kali untuk tengok cecair itu melekat ke atas tisu. Jelas sekali tak sampai 3 helai tisu pun Certainty ambil untuk melihat cecair melekap ke atasnya.



We make fun juga bilamana kami semua harus meneka berapa orang yang memakai pads/ pants Certainty during the events. We assume semua pakai, rupanya ada juga yang tak pakai. Dan ada yang kita guest tak pakai, rupanya pakai. Nampak jelas tiada tanda lekap pants tersebut dekat seluar meraka. Normally kalau kita pakai seluar mesti nampak bekas spender kan? Ini dorang sarung pads/pants tak nampak langsung. 


If korang ada parents yang dah berumur dan ada isu kencing tak lawas boleh syorkan pakai Dry tape ini sekali dengan Lifree Pad yang mempunyai ciri-ciri seperti:

  • Pad yang dan menyerap dan memberi perlindungan yang maksimum
  • Penyerapan yang cepat dengan rekaan 3D
  • Menghilangkan bau dengan AG+

Lepas aku join workshop Unicharm ini, at least aku dah mula celik dan aku sangat sukakan produk keluaran Unicharm ini. Reka bentuk yang selesa dan selamat digunakan untuk kegunaan harian, dan kualiti yang tidak pernah mengecewakan. Bolehlah aku bagi pada mak aku juga untuk try ini.



Thank you Butterfly Project, dan juga Team Certainty & Lifree Unicharm yang bertungkus lumus menjayakan program ini. Best, dan sangat berinformasi. Tidak lupa juga makanan yang disajikan untuk kami makan-makan sambil join workshop santai ini.



Now, tak payah runsing lagi if korang ada masalah kerap kencing, tak tahu nak pakai apa? Guna je Certainty & Lifree yang pasti dapat menyokong gaya hidup harian yang lebih produktif. :)

Untuk makluman lanjut boleh refer di bawah:


Boleh dapatkan di sini : https://shorturl.at/fmzCF

Certainty Website: https://www.certainty.com.my/

Free Sample : https://www.certainty.com.my/sample-request/


Thank you for reading geng!

No comments:

Assalamualaikum , terima kasih kerana berkongsi pendapat dan juga luahan rasa , moga memberi manfaat buat kepada kita semua .. !!