8 Idea Hantaran Pertunangan & Perkahwinan Mudah Dicari Menerusi Online - Azwar Syuhada

Sunday 23 January 2022

8 Idea Hantaran Pertunangan & Perkahwinan Mudah Dicari Menerusi Online

Salam to all readers,


 | 8 Idea Hantaran Pertunangan & Perkahwinan Mudah Dicari Menerusi Online | Bulan 1 & bulan 2 tahun ini adalah bulan yang sibuk dengan majlis perkahwinan, mesti timeline, IG story, sosial media korang penuh dengan gambar kawen kan? Siapa setuju? Tak yang tipulah, kawan-kawan aku mostly pun ramai pakat kawen, ini semua perkahwinan yang tertunda dari tahun lepas disebabkan pkp. Now, we are like normal but still kena patuh pada SOP.


Okay kalini aku nak share idea hantaran pertunangan dan perkahwinan khas untuk diberi pada belah perempuan yang mudah dicari menerusi online. Disebab aku biasa kehulu kehilir teman member bagi opinion semua, lets go, why not share dengan korang pula. Kot-kot ada yang dekat sini bakal pengantin! Here you go guys!


Hantaran ini merupakan adat yang masih diamalkan oleh orang kita. Bila kedua-dua belah mempelai dah bersetuju untuk disatukan, pasti kedua-dua pasangan sibuk fikir tentang persiapan majlis terutama hantaran. Betul tak? Makesure, perempuan kena bagi lebih dari pihak lelaki. Kalau belah lelaki bagi 5 dulang, perempuan kena balas 7 dulang (dan menggunakan nombor ganjil). Kena ingat tu ya. Jom lihat, 8 idea hadiah hantaran pertunangan dan perkahwinan yang mudah dicari menerusi online.


Berminat untuk membaca >> Pusat Borong Barangan Perkahwinan di GM Klang


8 Idea Hantaran Pertunangan & Perkahwinan Mudah Dicari Menerusi Online

8 IDEA HANTARAN PEREMPUAN YANG TRENDING DAN MUDAH DAPAT MENERUSI ONLINE


1) Telekung Siti Khadijah

8 Idea Hantaran Pertunangan & Perkahwinan Mudah Dicari Menerusi Online

Sebagai seorang muslim yang beragama Islam, pasti kena patuh apa yang disuruh oleh Allah. Salah satunya sembahyang. Jadi bagi aku telekung salah satu keutamaan untuk kaum wanita. Nak mengadap Tuhan pun mesti kena tampil berseri-seri. Aku sendiri pengguna telekung Siti Khadijah. Kainnya sejuk, selesa, labuh, paling penting bahagian bawah dagu dia kena dengan selera aku. So, kalau pihak lelaki nak cari hantaran telekung bolehlah pilih brand Siti Khadijah.


Even dia punya price agak mahal sedikit, tapi bagi aku berbaloi sangat. Tahan lama, kain sedap dipakai, mudah dicuci, pelbagai pilihan warna dan design yang menarik. Kalau korang tak ada masa nak walk in ke store nya sendiri, jangan risau dekat Shopee pun brand Siti Khadijah ini dah ada. Boleh beli dekat sini>> https://shp.ee/4kyvrfd


2) Hantaran Al-Quran



Idea kedua, untuk hadiah hantaran pertunangan dan perkahwinan adalah senaskah Al-Quran. Memandangkan kita pasangan yang beragama Islam, ada baiknya kita kukuhkan lagi ikatan penyatuan 2 insan dengan menghadiahkan kitab suci Al-Quran. Pilihlah yang cantik-cantik, boleh baca hari-hari bersama dengan pasangan.
Janganlah jadikan perhiasan dirumah pula, sesibuk mana kita bekerja makesure bacalah sehelai dua muka surat. Insyallah pahala berganda-ganda. Kalau korang nak hadiahkan hantaran kepada pasangan boleh dapatkan Al-Quran Songket ini di Shopee, cantik sangat. Harga pun below RM50 dah boleh dapatkan Al-Quran Songket ini.

Boleh dapatkan Al-Quran Songket ini di sini>> https://shp.ee/9m8iwcd


3)  Hantaran Barang Kemas HABIB


8 Idea Hantaran Pertunangan & Perkahwinan Mudah Dicari Menerusi Online

Bagi aku hantaran barang kemas juga salah satu barangan yang sangat berbaloi untuk perempuan miliki. Even perempuan berhijab, still kena menghias diri depan suami, boleh sahaja pakai rantai leher. Barang kemas sekarang pun dah ada macam-macam variasi, ada yang siap boleh custom made sendiri. Kalau lelaku bagi hadiah hantaran baik gelang tangan, rantai leher, anting-anting, for sure pengantin perempuan sangat gembira (senyum sampai ke telinga). 


Tapi kalau nak pilih barang kemas seeloknya tengok kemampuan pada pihak pasangan juga. Design simple pun sebenarnya dah cantik sangat. Yang crowded sangat dan paling mahal biasanya tak cantik. Now, HABIB ada buat sales untuk barang kemas terpilih, salah satunya rantai leher di atas.


Kalau korang berminat untuk dapatkan rantai leher HABIB Maira Heart ini korang boleh dapatkan di sini>> https://shp.ee/47sivrd



Cincin HABIB pun tengah ada sales, kalau korang nak beli online pastikan tahu size jari okay? Untuk dapatkan design cincin HABIB di atas boleh dapatkan di sini>> https://shp.ee/7em3t6d


4) Jam Tangan



Selain itu, korang juga boleh beli jam tangan sebagai hadiah hantaran. Jam tangan ini boleh dijadikan hadiah untuk kedua-dua belah pihak dan tiada isu pun. Kena perlu bagi jam tangan? Jam tangan cukup sinonim dengan menepati masa, dengan memberi hadiah jam tangan at least pasangan akan ingat bila waktu dia keluar bekerja, waktu dia pulang ke rumah, waktu dia berjanji untuk bawa jalan-jalan. So make sure jam tangan jangan miss untuk jadikan hadiah perkahwinan tau.

Bila lekat je jam tangan dekat pergelangan tangan pasti dorang akan ingat sampai bila-bila. Untuk dapatkan jam tangan berkualiti dan cantik design nya boleh dapatkan di sini >> https://shp.ee/csxdvxd


Banyak yang memberi feedback positif pada seller ini, dan rata-rata memberi 5 star. Ia sangat diyakini seller ini menjual jam yang berkualiti dan servis terbaik. 


5) Kasut Sneakers 


Kasut juga merupakan item yang sesuai untuk dijadikan hantaran untuk belah lelaki dan perempuan. Kalau nak hadiahkan kasut, seelok-eloknya discuss dengan pasangan korang nak kasut yang macam mana. Biasanya orang akan hadiahkan kasut sukan, kasut kulit (buat pasangan lelaki), tak pun kasut sneakers. Ada baiknya, pilih kasut yang korang akan kerap pakai. Kalau aku lebih prefer kasut sukan tak pun sneakers, sebab both kasut inilah yang aku selalu pakai hari-hari baik keluar jalan mahupun pergi bekerja. 


Kasut tumit, adakala pakai juga tapi aku cuba elakkan pakai sebab sakit bahagian tumit kaki. So, kalau korang nak hadiahkan kasut sukan, sneakers, boleh pilih brand Skechers. Design cantik, paling penting kaki tak sakit pakit. Sarung je kaki ke dalam kasut pasti rasa selesa bergerak ke sana ke mari. 


Untuk dapatkan kasut Skecher seperti di atas boleh dapatkan di sini>> https://shp.ee/b8wmvsd


6) Handbag




Handbag pun dah satu jadi keperluan untuk kaum wanita. Senang nak isi dompet, bedak compact, benda-benda penting. At least cari ruang dalaman besar sikit. Perempuan kan complicated, macam-macam nak disumbatnya dalam handbag. Kalau korang nak dapatkan handbag jenama Coach yang elegan boleh dapatkan di sini >>https://shp.ee/jacxh7v


7) Coklat




Selain barangan, manisan seperti coklat pun sesuai untuk dijadikan hantaran tau. Kalau korang kreatif, boleh ubah coklat ini bentuk bunga, snow, dan macam-macam lagi. Perempuan dan coklat berpisah tiada, sekarang tak perlu susah-susah terbang ke Langkawi untuk beli coklat. Korang boleh dapatkan Coklat Ferrero Rocher di Shopee dengan harga berpatutan. 

Boleh dapatkan coklat Ferrero Rocher di sini>> https://shp.ee/rqtgktv

8) Set Makeup




Set alat makeup pun salah satu barang keperluan untuk kaum wanita tau. Ialah perempuan sentiasa perlu melawa, dah lawa pun pasangan still pandang orang lain, tak tahulah nak kata apa. Sebelum korang nak membeli set alat makeup untuk pasangan korang, better tanya dulu nak brand apa, sebab ada setengan produk kaum wanita ada alahan. Kalau pasangan korang pakai brand SimplySiti bolehlah belikannya di sini>> https://shp.ee/4fhc88v


Harga set makeup brand SimplySiti pun berpatutan, macam-macam ada bukan setakat bedak compact je. 


Ikutkan banyak lagi idea hantaran yang perkahwinan yang korang mudah dapat menerusi online tau. Seelok-eloknya kalau korang nak beli hadiah hantaran, better berbincang dengan pasangan masing-masing dan pilihlah barangan yang makesure korang akan guna. Bukan setakat jadi hiasan semata-mata. Jangan beli terlampau besar nanti tak sesuai pula letak dekat dulang hantaran.


Akan datang kalau aku free, aku akan kongsikan dulang hantaran yang ideal untuk tahun ini pula okay. Sekiranya, entry ini bermanfaat untuk semua jangan lupa share!


Thank you for reading guys!

2 comments:

Assalamualaikum , terima kasih kerana berkongsi pendapat dan juga luahan rasa , moga memberi manfaat buat kepada kita semua .. !!