Barang Keperluan yang Perlu Standby Sepanjang Tempoh Covic-19 - Azwar Syuhada

Wednesday 26 May 2021

Barang Keperluan yang Perlu Standby Sepanjang Tempoh Covic-19

 Salam to all readers,


Barang Keperluan yang Perlu Standby Sepanjang Tempoh Covic-19 | Kes makin meningkat saban hari, bukan ratus tapi ribu-ribu dah hari-hari. Puluhan orang terkorban setiap hari. Jadi, mana-mana yang masih bernyawa di bumi ini, marilah sama-sama kita self quarantin kendiri. Hospital kita semua dah full dengan pesakit positive Covic-19 sampaikan pesakit biasa nak terima rawatan dan patut warded pun tak ada tempat. Jadi kita dilarang sakit, jadi patuhlah SOP. So harini nak kongsikan barang-barang korang boleh beli gunapakai kalau tetiba close contact dengan orang pesakit positive Covic-19. Tak close pun, boleh guna untuk kuarantin di rumah sendiri.


Barang pertama off course kena beli thermometer untuk check suhu badan. Mana-mana pergi lepas scan MySejahtera mesti scan temperature. Benda bagus juga kalau tak ada Covic-19 nanti, boleh gunapakai untuk check suhu badan bila demam nanti. Harga dia tak mahal mana pun, korang boleh dapatkan dengan harga serendah RM12.60-RM16.99. Boleh beli dekat sini: https://shp.ee/za523zn


Body Temperature Thermometer

Sungguhpun duduk rumah tak keluar mana-mana, kena pastikan keliling dan persekitaran kita bersih. Macam kitalah hari-hari kena mandi, kalau sehari tak mandi pasti badan bau busuk asyam kan? Bagi memastikan persekitaran kita bersih dan tiada bakteri, jangan lupa beli pencuci lantai Dettol Antibacterial Disinfection Liquid. Sekarang tengah sale dekat Shopee. Yang pasti Dettol ini mampu memusnahkan 99.9% bakteria dan secara tidak langsung protect your family and home.

Boleh beli sini: https://shp.ee/rwb4rsi


Kalau korang ada duit lebih ke, boleh cuba beli Biocare Fogging Disinfectant. Had jenis ini biasa company aku ada buat, sebab benda ini mahal dia sembur ikut jaduallah, sembur hari-hari kopap duit. Now ada sale juga dekat Shopee, boleh beli dekat sini: https://shp.ee/zjp8ek6


Barang Keperluan yang Perlu Standby Sepanjang Tempoh Covic-19

Sekarang masing-masing digalakkan memakai double mask. So alang-alang tu beli sekali Full Face Shield ini. Sekarang masing-masing kena protect diri sendiri, anggapnyalah orang keliling kita ini ada Covic-19 so korang akan lebih berhati-hati nak pegang dan dekat semua.

Sekarang tengah murah, boleh dapatkan di sini: https://shp.ee/rs7vgxf


Full Face Shield

But not least, korang kena ada spray Dettol Disinfectant Spray. Normally, tempat aku kerja siapa naik train, sebelum mula kerja kena spray baju kita pakai dengan Dettol. Yalah, naik train ramai orang, kita tak tahu dengan siapa kita berselisih dan orang tu datang dari mana. Just protect yourself, boleh beli simpan dekat rumah satu. Even, rumah mak aku pun ada satu. Korang boleh gunakan spray kereta juga dan ruang tamu.

Boleh beli sini okay: https://shp.ee/cyg7737


Ini sahaja barang keperluan yang aku ada sekarang dekat rumah untuk protect family. Korang macam mana? Ada barangan lain tak? Share la sikit..


Thank you for reading!


1 comment:

  1. Terima kasoh atas perkongsian . Vitamin c pun kena tetap makan untuk imun badan kita

    ReplyDelete

Assalamualaikum , terima kasih kerana berkongsi pendapat dan juga luahan rasa , moga memberi manfaat buat kepada kita semua .. !!