Arghhh.. ENSOGO.COM.MY buat sales gila-gila, harga tak masuk akal? - Azwar Syuhada

Tuesday 23 February 2016

Arghhh.. ENSOGO.COM.MY buat sales gila-gila, harga tak masuk akal?

Salam to all readers,


Kalau diikutkan aku memang jarang beli barang online, sebab takut kena tipu. Tapi kadang-kadang tangan ini gatal juga singgah website tersebut, tup-tup dah terbeli. Baru-baru ini aku ada terbaca satu artikel orang post mengenai website shopping online yang best gila untuk kita semua perhabis duit. hahaha.. Duit masuk tu macam susah nak nampak, duit keluar tu bagaikan empangan pecah, tak gitu?

Disebabkan aku gatal tangan dah tertekan website tersebut, nak taknak kenalah tengok barangan yang dijual. Sekali aku bukak, terbeliak juga biji mata ini tengok harga barangan tersebut. Semuanya murah-murah, rasa macam tak masuk akal. Tapi hakikatnya memang betul, harga runtuh wei!! Nak tahu apa dia? Tak lain dan tak bukan, website ENSOGO.

google


Ensogo Malaysia adalah salah satu website shopping online dimana Ensogo menawarkan pelbagai barangan seperti baju, barangan elektronik, produk kecantikan, perabot rumah, alatan sukan, barangan dapur dan macam-macam lagi dengan harga yang berpatutan. Kenapa aku kata best? Mana tak best, kerana all item we can get in one roof iaitu di Ensogo. Barang dapur habis, baju cantik dah takde apalagi ingatlah Ensogo. Tak gitu..

Kita tak payah lagi keluarkan tenaga pergi shopping mall, duduk santai-santai sambil pegang tablet, ipad ke tak pun smartphone kita dah boleh shopping di Ensogo. Yang menariknya shopping online ini, kita boleh tengok dimana sahaja dalam keadaan yang selesa, sambil baca mengenai info produk tersebut dan juga feedback daripada pelanggan yang dah pernah beli. Bila kita dah baca, positive feedback, sudah semestinya keyakinan untuk membeli tu lebih tinggi berbanding sebelum ini kan.

Bila dah banyak kali aku menyinggah website Ensogo ini, dah tentu-tentulah ada barang yang aku berkenan nak beli. Ada 5 jenis barangan yang aku teringin sangat nak beli menerusi laman web Ensogo ini. Nak tahu ke? Jom lihat...

1) Velvet Smooth Diamond Express Pedi Electronic Foot File
google
Harga selepas diskaun hanya RM39 sahaja di Ensogo! Klik di sini UNTUK MEMBELI

Velvet Smmoth Diamond Express Pedi Electronic Foot File di Ensogo merupakan salah satu barangan yang dah lama aku idamkan nak beli. Bagi membantu melicinkan dan mencantikkan tumit kaki aku yang merekah. Dah lama kot nak beli, kalau kat Watson or website lain aku tengok memang mahal RM100++. As a student, memang gigit jarilah nak beli, baik aku beli barang makan kan. Dah alang-alang Ensogo bagi harga tak masuk akal, baik aku beli. Ada juga blogger-blogger yang review velvet smooth ini bagus. Tu pasal aku nak beli.

2)  PINENG PN-983s 10000mAh Slim Powerbank (FREE POUCH)
google
Hanya RM55.90 sahaja di Ensogo selepas diskaun. Klik di sini UNTUK MEMBELI.

Memandangkan aku suka mengadap smartphone sepanjang hari, sah-sahlah bateri cepat habis kan. Justeru aku patut beli power bank, senang nak bergerak ke sana ke mari. Lepas ini, tak bolehlah nak bagi alasan bateri phone habis. Tambah-tambah, power bank aku sebelum ini pun dah rosak. Jadi, jawabnya aku memang kena belilah PINENG PN-983s 10000mAh Slim Powerbank (FREE POUNCH) di Ensogo. Ada tiga jenis warna, iaitu pink, putih and gold. Tapi hati aku dah berkenan yang warna gold. 

3) Panasonic Blender (MX-GM1011ML)
google
Harga selepas diskaun hanya RM92.00 sahaja di Ensogo. Klik disini UNTUK MEMBELI.

Mesti yang tertanya, kenapa aku nak beli lender kan? hahaha... Aku nak beli supaya memudahkan aku blender cili dekat rumah sewa. Dekat sini takde blender, tak memasal aku kena bawa lada mesin dari rumah. Dah alang-alang, Ensogo buat sales ini, baik aku beli kan? Harganya memang murah hanya RM92 dari harga asal RM138. Jadi, jangan menyesal pula tak beli di Ensogo.

4) Cocoon Grit-it Mobile Wallet Armband
Harga selepas diskaun hanya RM19.90 sahaja di Ensogo. Klik disini UNTUK MEMBELI.

Sekarang aku dah rajin jogging, benda penting aku bawa untuk jogging adalah handphone and duit paling RM5 aku letak dalam poket seluar. Beli nak jogging kadang-kadang rasa tak selesa kerana poket berat letak phone. Jadi, memang patut ada 1 Cocoon Grit-it Mobile Wallet Armband ini. Senang nak jogging, bila phone sangkut di pergelangan tangan. Sambil tu boleh layan music sekali. Jadi, nak taknak memang kena beli Cocoon Grit-it Mobile Wallet Armband ini di Ensogo. Hanya RM19.90 sahaja di Ensogo.

5) Women Outdoor Travel Sports Shoes
google
Harga selepas diskaun hanya RM121.00 sahaja di Ensogo. Klik disini UNTUK MEMBELI.

Bila dah dinamakan student, mesti banyak aktiviti luar kan? Jadi aku nak beli satu lagi kasut sukan sebagai spay mana tahu koyak ke, tapak kasut dah haus. Ada gantinya yang lain, bak kata pepatah sediakan payung sebelum hujan. Jadi memandangkan Ensogo buat harga tak masuk akal hanyak RM121.00 sahaja dari harga asal RM559.00 baik aku beli kan. Travel Sports Shoes di Ensogo ini juga sesuai untuk pergi ke kelas selain pergi jongging ataupun aktiviti lasak. Kalau tak beli di Ensogo ini rasa tak lengkap pula kehidupan aku. hehehehe...

Kalau boleh semua benda aku nak beli di Ensogo Malaysia ini. Tapi membazirkan amalan syaitan. Jadi, beli benda yang perlu sahaja terlebih dahulu. Jadi siapa yang tak singgah lagi website Ensogo Malaysia, haruslah pergi tengok lekas. Nanti putih mata pula tak beli. Sebelum aku terlupa, Ensogo Malaysia sekarang ini juga ada buat Flash Sales iaitu pada jam 10.00am & 8.00pm. Jadi jangan lepaskan peluang ini, ayuh shopping di Ensogo Malaysia. Lepas ini jangan lupa, kalau nak beli barang dapur, beauty produk, sport, atau apa sahaja ingatlah Ensogo Malaysia!

For more information on ENSOGO MALAYSIA, please visit;
Webiste: ENSOGO MALAYSIA/

Thanks you for reading!

7 comments:

  1. ok..akak scroll terus ..x baca lebih2..sure akak nyer duit laju je mengalir jap lagi..hahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha... Azwar tengok pun, rasa nak mengalir juga duit sikit lagi. haishh!!

      Delete
  2. ANDA DITAG :)http://frrhnd.blogspot.my/2016/02/sesi-mengenali-ahli-blogger.html

    ReplyDelete
  3. tak pernah dengar website ni :) boleh la usha nanti

    ReplyDelete
  4. banyaknya memborong... haha...thanks atas perkongsian di atas

    ReplyDelete
  5. kalau tawarannya menarik, apa salahnya beli brg atas talian.
    abam follows this blog. no 3159. TQ.

    ReplyDelete
  6. Ok, bertambah satu lagi tempat shopping

    ReplyDelete

Assalamualaikum , terima kasih kerana berkongsi pendapat dan juga luahan rasa , moga memberi manfaat buat kepada kita semua .. !!