MILO Menginovasi dan Memacu Belia Malysia dengan Nutri G - Azwar Syuhada

Tuesday 9 June 2015

MILO Menginovasi dan Memacu Belia Malysia dengan Nutri G

Salam to all readers,

MILO???

Bila kita sebut sahaja Milo? Mesti kita dah terbayangkan tin milo yang berwarna hijau dan tema lagunya yang cukup sinonim dengan "Milo sihat dan kuat". Kalau kita pergi ke luar negeri sekalipun, penangan Milo ini lebih kurang sama sahaja kita lihat. Rasanya, kewujudan milo sudah terlalu lama, sejak tok nenek aku hidup sampailah sekarang, milo masih gah di persada dunia. Zaman aku sekolah rendah dulu, sempatlah aku merasa pengalaman minum milo dalam cawan kecil apabila lori milo datang ke sekolah aku. Sekarang milo dah semakin maju, pelbagai jenis dan saiz kita boleh dapatkan milo. Dari pek kotak kecil ke kotak besar, dari tin kecil ke tin besar, dan yang terbaru pek dalam botol. Milo juga cukup sinonim dengan sukan kerana ia mampu memberi kecergasan pada badan kita.

google

Baru-baru ini, aku berkesempatan untuk pergi ke pelancaran Milo. aku ingat jauh benor tempatnya, rupa-rupanya, bak kata orang dulu-dulu hanya sepelaung sahaja dah sampai ke tempatnya. Dapatlah kenal kenalan baru, sungguhpun aku memang susah sangat nak bercakap dengan orang. Dalam banyak-banyak orang kat situ, ada pula pakcik aku, aku pun tak sure jadi takdelah nak tegur. Esoknya baca paper, memang betol dia pakcik aku. kahkahkah...

Berbalik kepada cerita, event yang aku hadiri ini ingin memperkenalkan produk Milo yang terbaru. Malaysia merupakan negara pertama di dunia yang melancarkan Milo Nutri G. "MILO Nutri G bukan sekadar satu lagi minuman MILO yang ddipakejkan semula. Kami percaya bahawa selaku peneraju minuman coklat malt di dunia, kami perlu memahami perubahan dalam masyarakat yang menentukan keperluan pengguna, sebelum kami menawarkan apa yang benar-benar mereka mahukan. Sebab itulah kami amat mementingkan inovasi ini. - menurut kata Pengurus Eksekutif Minuman Nestle, Jasmmine Wong"

google
Dari kanan Fuad Alhabsi, Fariz Hanapiah (Usahawan MUda Kreatif),  Jasmmine Wong (Pengurus Eksekutif Minuman Nestle), dan Cher Siew Wei (Pengurus Pemankanan Nestle).


 Bergambar bersama rakan-rakan blogger, kak Ayue, kak Anil, kak Mas dan juga kak Naomei.

google
Inilah produk MILO terbaru iaitu MILO Nutri G

MILO Nutri G (Nutri singkatan untuk Nutrisi dan G ialah Grains atau bijian). MILO Nutri G adalah minuman yang mengandungi empat bijian penuh; barli, oat, beras perang dan gandum, yang menyediakan sumber protein, vitamin dan mineral. Ia adalah produk yang pertama di dunia untuk mempunyai campuran unik empat bijian penuh, dirumus khas untuk memberi tenaga berterusan, di samping mengekalkan rasa coklat malt dikenali. MILO Nutri G juga mengandungi Activ-Go yang mempunyai gabungan PROTOMALT, 6 vitamin dan mineral 3 yang penting untuk pengeluaran tenaga yang cekap.

google

google

google
Hidangan yang disediakan untuk dinikmati. Rasanya sedap gila kot!

R&D terkini memastikan ia memenuhi keperluan diet golongan dewasa muda yang sering terlepas waktu makan, menyebabkan mereka tidak banyak pilihan selain daripada memilih makanan yang mudah didapati tidak begitu berkhasiat. Jadi, apa tunggu lagi jom mulakan hari-harimu dengan minum minuman MILO Nutri G. 

MILO Nutri G terdapat dalam botol bersaiz 190ml yang sedia untuk diminum. Ia boleh didapati ddi kedai-kedai 7-eleven, stesen-stesen minyak, pasaraya hiper. Azwar dah cuba, anda bila lagi?


More info:
Fanpage; MILO Malaysia

9 comments:

  1. tak dapat join haritu sbb dah RSVP kat Nivea punya event..huhuhu...

    nmpk sedap! nnt boleh cuba :)

    ReplyDelete
  2. Akak memang fanatik milo..dari kecik lagi..hihi..tapi yang ni harus try ni..

    ReplyDelete
  3. xpernah jmpa lagi milo yg botol tu..

    ReplyDelete
  4. hehe...tapi leya tak minum milo dari kecik..kalau minum nanti muntah...

    ReplyDelete
  5. milo yg dari lori tu sedap oooo..

    Blogwalking sini.. Jom baca artikel baru

    Travelog: Water Rafting Di Sabah

    ReplyDelete
  6. wah so syiok join even2 cam gini... nanti calling2 la ye kalau ada event keh2... milo best tp buatkan daku sem be lit

    ReplyDelete

Assalamualaikum , terima kasih kerana berkongsi pendapat dan juga luahan rasa , moga memberi manfaat buat kepada kita semua .. !!