Blogger Contest Tanah Arab - Azwar Syuhada

Saturday 15 June 2013

Blogger Contest Tanah Arab

Assalamualaikum

Kali ini merajinkan diri join contest yang agak gempak jugalah hadiahnya. Contest kali ini dianjurkan oleh Brother Asyrof Asri dan ini kal pertama dia menganjurkan contest. Contest yang dianjurkan ini juga amat berbeza kerana terdapat dua kategori. Kalau nak tahu lebih lanjut, kenalah terjah blog Asyrof Asri. Antara dua kategori ini, aku hanya join kategori yang kedua iaitu join contest, yang memerlukan tiga kerja rumah. Nak tahu apa dia??  Kenalah baca sampai habis entry yang aku buat ini.


*Klik Banner untuk join
Tarikh mula : 1 Mei 2013 hingga 1 Julai 2013

Kerja pertama (wajib):

Perlu membaca penulisan Asyrof Asri yang berada di bawah dan cari point-point penting sahaja, dan tulis mengikut kreatif anda sendiri sama ada mahu tulis dengan penulisan berbentuk karangan, point, atau penulisan pendek. Semuanya atas gaya anda sendiri. Klik link ini untuk di baca - I Want To Go Back Home This Year

Secara kesimpulannya, apabila berlaku revolusi di Mesir, secara tidak langsung ia memberi peluang kepada rakyat Malaysia yang berada di sana untuk pulang ke Malaysia dengan tiket percuma yang diberi oleh kerajaan Malaysia. Tidak terkecuali, saudara Asyrof Asri tidak melepaskan peluang ini untuk pulang ke Malaysia. Apa tujuan utama saudara ini pulang ke Malaysia?

1. Merindui Keluarga dan negara Malaysia- rindu keluarga, sanak saudara, jiran tetangga, suasana di sini.
2. Mahu menyertai mana-mana kursus ppenulisan.
3. Mahu sertai mana-mana blogger events.
4. Mahu pergi kedai buku
5. Mahu jadi blogger terkenal.
6. Penulis bestseller, dan penulis yang rajin sangat membaca.


Kerja Kedua (wajib):

Memerlukan kita senaraikan tiga blogger wanita dan lelaki yang patut di contohi. Bagi blogger wanita saya memilih Fatin Liyana, Yuyu Zulaikha, Anis Athia dan bagi blogger lelaki pula, saya pilih The Other Khairul, Aizat Abdullah, dan Ariff Shah. Banyak lagi sebenarnya, blogger-blogger yang boleh di jadikan contoh. 

Sebab kenapa mereka menjadi pilihan saya?? 
Disebabkan gaya penulisan dan juga cerita yang mereka sampaikan buat aku jatuh hati untuk membaca dan membacanya banyak kali. Malah blog mereka-mereka ini juga banyak memberi banyak nasihat untuk para remaja dan tak rugi pun kalau mahu membacanya banyak kali.


Kerja ketiga (wajib):

Komen ikhlas mengenai blog AsyrofAsriStudio ini. (tips- tulis mengikut gerak hati anda)

Penulisan komen dari segi theme - Dari segi theme rasanya dah okay, cuma perlu letak header blog sahaja bagi menggambarkan identiti blog Asyrof Asri sendiri. 

Penulisan komen dari segi penulisan - Dengan gaya penulisan yang bersahaja dan penggunaan bahasa melayu yang betul takpe sebarang short form, saya rasa sudah bagus. Tak perlu di ubah apa-apa pun.

Penulisan komen dari segi loading - Loading yang cepat dan tidak terlalu lambat.

BLOGGER CONTEST ini ditaja khas oleh InsyiraAzhar.com, Collen-Kawai.com, UstazImad.com, huseinrider.blogspot.com, Sumijelly.com, AkmaOmar.com, LadfeAmir.com, Azri.my dan SukaSedap.com   Kontes ini dianjurkan oleh AsyrofAsriStudio.com 


p/s : Akhirnya, terlaksana jugalah tugas aku menyiapkan ketiga-tiga projek di atas. Apa tunggu lagi, Marilah join beramai-ramai, bagi memeriahkan lagi contest ini!! Tak rugi kalau join, kerana hadiahnya semua dari Mesir. Tak dapat pergi Mesir pun tak apa, inilah peluang untuk memenangi hadiah dari Tanah Arab. Semoga Berjaya!! =)



9 comments:

  1. wow...dasyat juga tugasa. btw, dah jadi entry menarik =)

    ReplyDelete
  2. rajin nyee kak azwar kita .. lah nil 18 laa hehe bru nk mula pnggal 1

    ReplyDelete
  3. memang mencabar akal juga ea soalan bro tu..hehe..kita tak mahu join karang jawapan kita merapu2..huhu..selamat maju jaya.. ^^

    ReplyDelete
  4. wah...panjang gila entry contest ni...terbaiklah azwa! rajin jari2 kau! ;)

    ReplyDelete
  5. menarikk gilersss

    ReplyDelete
  6. he3 menarik :) all the best

    ReplyDelete
  7. Siap ada homework lagi ya. Good luck dik! :)

    ReplyDelete
  8. ASsalamualaikum ...

    Tahniah saudari menang dalam kontes Tanah Arab.

    Didoakan semoga terus sukses ya.

    Tahniah sekali lagi ya ..

    Mohon klik dan baca artikel ini --->

    http://www.asyrofasristudio.com/pemenang-blogger-contest-tanah-arab/ <---

    ReplyDelete

Assalamualaikum , terima kasih kerana berkongsi pendapat dan juga luahan rasa , moga memberi manfaat buat kepada kita semua .. !!