Keberkesanan Safi Expert Solution Mengurangkan Flek Hitam, Garis Penuaan & Lingkaran Gelap Bawah Mata - Azwar Syuhada

Sunday 10 March 2019

Keberkesanan Safi Expert Solution Mengurangkan Flek Hitam, Garis Penuaan & Lingkaran Gelap Bawah Mata

| Keberkesanan Safi Expert Solution Mengurangkan Garis Penuaan & Flek Hitam | Lama pula rasa tak berupdate blog ini kan. Harini aku nak share dengan korang berkenaan penjagaan wajah. Makin kita meningkat usia, kalau perasan garis penuaan mula ada dekat wajah kita. Bagi mereka yang bekerja di luar dan kerap terdedah pada cahaya matahari mungkin ada masalah flek hitam. So, dari awal inilah kita patut menjaga. Jadi, aku na share dengan korang satu produk ini yang mampu mengurangkan garis penuaan dan flek hitam iaitu dengan menggunakan set Safi Expert Solution.


Keberkesanan Safi Expert Solution Mengurangkan Garis Penuaan, Flek Hitam, Lingkaran Gelap Bawah Mata

Kalau nak tahu, flek hitam merupakan kelompok bintik-bintik yang ada pada permukaan kulit wajah, dada, lengan, leher yang berlaku akibat peningkatan melanin atau pigmen (hyper pigmentation) pada kulit kita. Yang pasti ia tidak kiralah kau muda ke tua mungkin boleh ada flek hitam ini. Siapa-siapa yang memiliki kulit wajah yang cerah mudahlah kita nampak masalah flek hitam tu. Contohnya seperti gambar di bawah;


Apa yang menyebabkan flek hitam? Sebenarnya, banyak faktor yang boleh menyebabkan flek hitam muncuk di permukaan kulit wajah dan badan. Salah satu faktor utama sudah semestinya, faktor cuaca negara kita, dimakan kita kerap terdedah pada sinar matahari atau sinar uv. Antara faktor lain yang mendorong berlakunya flek hitam ini adalah;
  • Faktor genetik atau perubahan hormon
  • Kurang vitamin
  • Penggunaan prodk kosmetik yang tidak sesuai
  • Pencemaran udara
Manakala garis penuaan terbentuk apabila proses semulajadi pembaharuan sel kulit dan proses pengeluaran kolagen menjadi semakin lambat dan lapisan pelindung kulit menjadi lebih lemah. Salah satu faktor utama yang mendorong berlakunya garis penuaan ini adalah faktor gaya hidup kita sendiri, pencemaran udara, pancaran sinar UV, dan juga faktor usia.


Safi Expert Solution merupakan set terbaru dari Safi yang mengandungi beberapa produk dibawahnya. Antaranya ialah Intensive Ampoules Anti Hyper Pigmentation dan Anti Dark Circles. Nak tahu lebih lanjut, kenalah baca sampai habis naa.


Intensive Ampoules Anti Hyper Pigmentation

Safi Exper Salution Intensive Ampoules Anti Hyper Pigmentation merupakan 2 Step Multi-Action Ampoulese System yang diformulasikan dengan bahan aktif lagi berkhasiat. Dimana ia didatangkan dari DN Age Technology tanpa peraben, tanpa mineral oil, tanpa alkohol, tanpa silikon dan tidak diuji pada mana-mana haiwan pun. Kombinasi kedua-dua langkah ini bertindak pantas dengan menembusi ke dalam lapisan kulit untuk memerangi flek hitam secara mendalam dan efektif serta membekalkan kelembapan dan tingkatkan pembaharuansel kulit untuk kulit yang lebih sihat dan cantik semulajadi. 

Ujian klinikal yang dijalan menunjukkan;

85% Flek Hitam Berkurang
91.7% Kulit lebih Berseri
100% Kulit Lebih Elastik
100% TOna Kulit Meningkat
100% Pembaharuan Kulit

Bagaimana Cara Penggunaan Safi Expert Solution Intensive Ampoules Anti Hyper Pigmentation ini?






Caranya cukup mudah, [Renewal Hydra Complex], titiskan ampoule ke tapak tangan secukupnya menggunakan dropper. Kemudian apply pada muka dan dap dap sehingga Renewal Hydra Complex diserap sepenuhnya kedalam kulit wajah. Seterusnya, [Supreme Anti-Spots Complex] titiskan ampulse ke tapak tangan secukupnya dan ratakan pada kulit wajah dengan urutsan ke atas.





Apa yang menarik mengenai ampulse ini sudah semestinya haruman yang menenangkan. Bila apply dekat kulit wajah terasa kesegarannya. Dari segi teksturnya pula, dia agak berminyak sedikit tapi bila apply dekat muka cepat sahaja meresap dan tidak berminyak pun. Best gila! Boleh tengok gambar dekat atas kalau tak percaya.

Eye Therapy Serum Anti Dark Circles



Paling best sekali bila dapat tahu, Safi Expert Solution turut mengeluarkan Eye Therapy Serum beb! Aku memang ada masalah lingkaran bawah mata gelap. Siapa yang rajin tidur lambat mesti cenderung dengan masalah ini. 

Safi Expert Solution Eye Therapy Serum ini adalah formula yang sangat berkhasiat yang membantu mengurangkan penampilan lingkaran hitam, bengkak mata dan crow-feet wrinkles. These are caused by multitude of triggers such as pollution. UV rays, ageing, fatigue and stree that deteriorates the appearance around eye area.

This lightweight eye therapy serum is specially formulated for fast and easy absorption into skin for quick restoration of skin density.

Rescue for Gloomy & Tired Looking Eyes
Reduce dark circles & puffiness
Brighten gloomy eyes
Smoothen 'Smile Lines'


Buat pengetahuan korang, set Safi Expert Solution ini belum dilancarkan lagi. Make sure korang follow FB page dan IG Safi Malaysia rapat-rapat kalau nak tahu lebih lanjut produk keluaran terbaru dorang ini.

Facebook: Safi Malaysia 
Instagram: SAFI Malaysia

Thank you for reading!

2 comments:

  1. Dah guna memang best. Tapi tak guna yang eye therapy serum tu. Saya guna milk drop serum. best jugak

    ReplyDelete
  2. mmg terbaik lah safi ni..:)

    ReplyDelete

Assalamualaikum , terima kasih kerana berkongsi pendapat dan juga luahan rasa , moga memberi manfaat buat kepada kita semua .. !!