Pengalaman Pertama Layan Aktiviti "Climb Up" di SKytrex Shah ALam - Azwar Syuhada

Saturday 21 July 2018

Pengalaman Pertama Layan Aktiviti "Climb Up" di SKytrex Shah ALam


Aku: Dibah, jomlah turun KL kata nak buat planning ramai-ramai pergi Skytrex, Shah Alam.

Dibah: Aku ONN je, tengok lain karang bila post dalam group semua xdan nak pergi.

Aku: Jom jerlah, berdua pun okay je! Perkara biasa, bila plan dah cukup baik reramai last minutes ada yang tak boleh nak pergi.


Pada awalnya nak pergi buat terjunan dekat jambatan area rawang under rentas. Disebabkan, pulus tak berapa nan hado, Dibah ajak pergi Skytrex Shah Alam. Lama gak buat planning, mujurlah kali ini menjadi selepas Pulau Pangkor. Kalau nak tahu, Dibah ini jugalah yang mengajak aku bergerak aktif masa dekat u, semua acara aktiviti larilah join, charity apa semua. Siapa yang pertama kali jumpa pun rasa bertahunlah kenal, terlebih ramah minah ini. 

Berbalik pada cerita pergi Skytrex Shah Alam, banyak jugalah cabaran harus diharungi waktu sebelum aku nak ke sana memandangkan rumah sewa aku waktu tu tengah renovate terpaksalah ikhtiar cara lain nak tidur mana dengan Dibah. Alih-alih Dibah, suruh aku tempah hotel dekat "Trivago", memandangkan dia dah uruskan tiket masuk ke Skytrex. Aku punyalah cuak kot-kotlah kena tipu kalau beli menerusi apps ini, rupanya selamat yaa ampun, senang pun senang pakai debit kad je. Kami gerak dari KL Sentral sekitar pukul 7 lebih naik ktm turun ktm Shah Alam. Mujurlah area situ senang dapat grab. Masuk-masuk je hotel, masing-masing barai kepenatan, tambah-tambah hari Sabtu kena kerja waktu tu, balik kerja terus pergi event, balik event pergi time square kemudian barulah bergerak ke Shah Alam. 

Keesokan harinya, sekitar pukul 10 pagi jugalah barulah kami terhegeh-hegeh bersiap memandangkan tiket masuk kiteorang dalam pukul 11.00 pagi. Memandangkan masing-masing tak berkereta, kenalah guna kemudahan yang ada tak lain dan tak bukan grab jelah. Kalau nak tahu, ada lagi sorang kawan Dibah sertai kami sekali main Skytrex kebetulan dia memang stay area Shah Alam. Alang-alang joinlah sekali!

google
Kalau nak tahu, kalau korang nak ke Skytrex ini nak taknak kena melalui pintu masuk utama Taman Botani. Hanya RM3 sekepala, ada bas dalam ini yang akan membawa anda ke Skytrex Shah Alam. Ada juga kemudahan basikal seperti Obike tu cuma jenuhlah kau nak mengayuh nak ke atas tu. Belum main lagi dah semput.


google
Sampai sudah! Sebenarnya Skytrex ini ada 3 cawangan iaitu di Langkawi, Melaka dan juga di Shah Alam. Ramai yang cakap antara ketiga-tiga cawangan ini Shah Alam paling syok katanya. Nak tahu syok ke idak jomlah tengok.

Aku first time masuk Skytrex Shah Alam jadi jakun la sikit, yang si Dibah ini pula dah memang biasa pergi sini, jadi dia buat muka selamba jerlah. Pakej yang kiteorang amek ini pakej "Advanced Extreme Challenge". Siapa suka memanjat, flying fox dan ingin menguji ketahanan gayat anda sinilah tempatnya. Satu aku suka aktiviti kat sini sebab, once kita dah mula / naik kita kena teruskan sampai habis. Dia bukan macam escape, boleh pilih nak main mana satu. Best juga, satu cabaran buat diri sendiri.

google

Macam biasalah, sebelum mulakan aktiviti ada sesi penerangan macam mana nak gunakan grill tu and sesi warming up gitu. Kalau tak buat nanti, kemungkinan besar esok kau jalan tertengkot-tengkot. Dapat bayangkan tak? Sakit segala urat sendi kau. Rata-rata yang datang sini kebanyakannya student, pasangan kekasih pun layan gak tempat macam ini. Semua pegun tengok brother yang bagi penerangan ini tambah-tambah, kacak pula kata Dibah. hahahah..

 Semangat minah ini pakai t-shirt Unikl. Unikl dihatiku katanya. Kau ada?


Muka cuak ke muka excited nak main ini? Confius pula aku.

 Wei bila dah naik memang best, banyak-banyak cabaran, cabaran berjalan atas tali inilah paling aku tak suka. Satu lagi, makin lama cabaran semakin mencabar bilamana cabaran tersebut berada di ketinggian yang minima. Kau pandang bawah pun rasa macam apa, better main ini pandang depan sahaja. Nasib baiklah, kami bertiga ini kental main sampai penamat walaupun aku dengan fizah asyik mengeluh kehausan. haahah...

 Sempat juga sebenarnya ragam video, tangkap gambar bergilir-gilir dekat atas. Dalam pada masa merungut-rungut akhirnya sampai juga ke garisan penamat. Ada orang tu dah nak ke penghujung terus give up and berundur. Rugilah, bayar memahal tak habis mainkan.


Muka barai dan kelaparan, yang penting gembira and puas hati sebab pulun layan dari awal sampai penamat. Walaupun pertengahan ada rasa give up tapi tetap teruskan. Masing-masing dah kehausan dan kelaparan cepat-cepat berkemas cari port makan pula.

Sepertimana yang aku cakap tadi, siapa-siapa yang sukakan cabaran dan menguji daya ketahanan anda berdiri di tempat yang tinggi datanglah sini. Kalau takut tiket habis beli sahaja menerusi online di www.skytrex-adventure.com

p/s: Sekarang semua benda di hujung jari je, apa tunggu lagi pergilah booking sekarang!

4 comments:

  1. bestya. dah lama saya berhajat nak ke sini tapi masih lagi belum ada rezeki. huhu

    ReplyDelete
  2. Hi! I just would like to offer you a huge thumbs up for the excellent
    info you have here on this post. I will be coming back to your
    blog for more soon.

    ReplyDelete
  3. waa.. best ni.. boleh bawak family beriadah..

    ReplyDelete
  4. tak tau pulak ada skytrex kt sini,duk shah alam bertahun2 pon masih bwh tempurung lagi.. haha, singgah dari http://hanahhuzairi.blogspot.com/ btw,dah follow sini :)

    ReplyDelete

Assalamualaikum , terima kasih kerana berkongsi pendapat dan juga luahan rasa , moga memberi manfaat buat kepada kita semua .. !!